Maxi Forum

HOŞGELDİN MİSAFİR
Maxi Forumdan Yararlanmak İçin Lütfen Üye Olunuz...Üye İseniz Giriş Yapınız...
| ~~ MaxiForum EkiBi ~~ |




 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Maketlerrden Dev Boyutlara

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
4LoN3D4rq
Administratör
Administratör
avatar

Profil Bilgileri
Cinsiyet Cinsiyet : Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 284
Puan Puan : 19009750
Başarı Puanı Başarı Puanı : 1
Kayıt Tarihi Kayıt Tarihi : 17/06/10
Nerden Nerden : Edirne/Uzkop
Uyarı Yok !

MesajKonu: Maketlerrden Dev Boyutlara   Salı Haz. 29, 2010 9:02 am

WETA WORKSHOP, WETA DIGITALİLE
BULUŞUYOR





YÜZÜKLERİN
EFENDİSİ:
YÜZÜK KARDEŞLİĞİ’NİN EN İYİ GÖRÜNTÜ EFEKTLERİ
OSCAR’INI
KAZANMASI, EFEKTLERİ HAZIRLAYAN WETA DİGİTAL
EKİBİNİN
HEM CESARETİNİ ARTIRDI HEM DE İKİNCİ FİLM İÇİN
ÖNLERİNDEKİ
ÇITAYI BİRAZ DAHA YÜKSELTTİ. DİJİTAL
KARAKTERLER VE
DEV SAVAŞ SAHNELERİ İÇİN PETER JACKSON’IN
KAFASINDA
CANLANDIRDIĞI DAHA GÖRKEMLİ EFEKTLER, HEM
TOLKİEN’İN
DÜNYASININ VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI HEM DE
WETA’NIN PATENTLİ
PROGRAMININ SÜREKLİ OLARAK EVRİM GEÇİRMESİNİN
NEDENİ
OLDU.

AĞAÇSAKAL VE GOLLUM GİBİ
YARATIKLAR
NEDENİYLE, YÜZÜK KARDEŞLİĞİ’NDE 560 GÖRÜNTÜ
EFEKTİ ÇEKİMİ
VARKEN, İKİ KULE’DE BU SAYI 800’E ULAŞTI.

GÖRÜNTÜ
EFEKTİ SÜPERVİZÖRÜ JİM RYGİEL, YÜZÜKLERİN
EFENDİSİ ÜÇLEMESİNDE,
ASLINDA GERÇEK ANLAMDA POSTPRODÜKSİYON
OLMADIĞINI SÖYLÜYOR:
“EFEKTLERİN HAZIRLANMASINI POSTPRODÜKSİYON
OLARAK DEĞERLENDİRMEMEK
LAZIM. BUNLAR SÜRECİN BİR PARÇASI VE ÇOK
İLGİNÇ BİR
ÇALIŞMA BİÇİMİ. HER BİRİMİZ, BİR DİĞERİMİZİN
İŞİNİ TAMAMLAMAK
İÇİN, KENDİ ROLÜMÜZÜ OYNUYORUZ.”

İKİ KULE’DE YER ALAN VE
GENELLİKLE
DEV BOYUTLU SAVAŞLARA KATILAN YARATIKLARI
HAYATA GEÇİRMEK
İÇİN, WETA WORKSHOP, HER YARATIĞIN, DİJİTAL
ORTAMA AKTARILACAK
BİR MAKETİNİ HAZIRLADI. MAKETLERİ TARAYIP, ÜÇ
BOYUTLU
DİJİTAL ORTAMA AKTARMAK İÇİN KULLANILAN ALET,
ASLINDA
YENİ ZELANDA KASAP ENDÜSTRİSİ İÇİN, ET
KÜTLELERİNİN
BOYUTLARINI VE KAPLADIKLARI ALANI HESAPLAMAK
İÇİN ÜRETİLMİŞTİ.

DİJİTAL EFEKT SANATÇILARININ
KULLANMASI
İÇİN BOYUTLAR VE ORANLAR TARANIP
KAYDEDİLİRKEN, DİJİTAL
KARAKTERLERİN SAVAŞ SIRASINDA YAŞAYAN
FİGÜRLERE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLMESİ
İÇİN DE “HAREKET EDEN AĞAÇLAR” OLUŞTURULARAK,
GERÇEK
OYUNCULARIN İLERLEME BİÇİMLERİ, SALDIRI
ŞEKİLLERİ VE
ÖZEL SAVAŞ TEKNİKLERİNİ İÇEREN ÖZEL BİR
GÖRÜNTÜ ARŞİVI
OLUŞTURULDU. TAYLOR, “BÜTÜN DİJİTAL
KARAKTERLERİN KENDİLERNE
ÖZGÜ DÖVÜŞ TEKNİKLERİ VE KENDİ SAVAŞ
HAREKETLERİ REPERTUARLARI
VAR. BU ÖZELLİKLER KARAKTERLERE EN İNCE
AYRINTILARINA
KADAR UYGULANDI. KENDİLERİNDEN O KADAR EMİN VE
GERÇEK
AKTÖRLERE ELDE EDİLEN KAYITLARA O KADAR UYGUN
HAREKET
EDİYORLAR Kİ, GERÇEKLE DİJİTAL GÖRÜNTÜ
ARASINDAKİ FARKI
AYIRT ETMENİN İMKANI YOK.” DİYOR.

BU ALANDA DEVRİM YARATAN VE YÜZÜK
KARDEŞLİĞİ’NİN BENZERSİZ
GİRİŞ SAHNESİNDEKİ ANİMASYONLARI
GERÇEKLEŞTİREN MASSİVE
YAZILIMININ PROGRAMCISI WETA DİGİTAL’DEN
STEPHEN REGELOUS,
İKİ KULE’DE DAHA DA ÖN PLANA ÇIKIYOR. YAPAY
ZEKA TEKNOLOJİSİNİ
SÜREKLİ OLARAK İLERİYE GÖTÜRME AMACIYLA BU
YAZILIMI
HAZIRLAYAN REGELOUS, MASSİVE’İ ŞÖYLE
ANLATIYOR:



“YAZILIMI, KALABALIK
BİR ORTAMDA NELER YAPILABİLECEĞİ FİKRİNDEN
DEĞİL, YAPAY
YAŞAM YAKLAŞIMINDAN ESİNLENEREK HAZIRLAMAK
İSTEDİM.
MASSİVE, KENDİNE ÖZGÜ RASTLANTISAL
KARAKTERİSTİKLERE
VE KALABALIK BİR ORTAMDA KENDİ KARARLARINI
VEREBİLME
YETENEĞİNE SAHİP ‘DİJİTAL KARAKTERLER’
YARATIYOR. BU
‘DİJİTAL KARAKTERLERİN” ÇEVRELERİNE DOĞAL
TEPKİ VEREBİLMELERİ
İÇİN BİZİM GİBİ DUYULARA SAHİP OLMALARI ÇOK
ÖNEMLİ.
GÖRME VE İŞİTME DUYULARI VE GRAFİKLERİN
ÇARPIŞMASI HALİNDE,
DOKUNMA DUYULARI VAR. YANİ ÇEVRELERİNİ
ALGILAYABİLİYORLAR.
HER ‘DİJİTAL KAREKTERİN’ KENDİNE ÖZGÜ,
CESARET, SALDIRGANLIK,
KORKAKLIK GİBİ KARAKTER ÖZELLİKLERİ VAR.
AYRICA, ONLARIN
NE KADAR PİS, UZUN BOYLU, YORGUN OLDUKLARINA
KADAR PEK
ÇOK NİTELİKLERİNİ BELİRLEYEN, GÖRÜNÜMLERİNİ VE
DAVRANIŞ
YAPILARINI OLUŞTURAN PARAMETRELER VAR. BU
SAYEDE HER
BİRİ TAMAMEN KENDİNE ÖZGÜ BİR KARAKTER
OLUYOR.”

JACKSON DA MASSİVE ‘DİJİTAL
KARAKTERLERİ”,
ANİME YARATIKLAR OLARAK GÖRMÜYOR: “BUNLAR ORDU
HALİNDE
BİR YIĞIN YARATIK. BİR TUŞA BASIYORUZ, GİDİP
KENDİ KENDİLERİNE
SAVAŞIYORLAR. NASIL SAVAŞMAK İSTEDİKLERİNE
KENDİLERİ
KARAR VERİYORLAR.”

MASSİVE
TEKNİK DİREKTÖRÜ GEOFF TOBİN, “BU ÇOCUKLARIN
(DİJİTAL
KARAKTERLERİN) HEPSİNDE BİR YAPAY ZEKA BEYNİ
VAR. BEYNİN
BİR BÖLÜMÜ, ŞU ANDA YAPTIĞI İŞE BAKIYOR,
YAPABİLECEĞİ
HAREKET ALTERNATİFLERİNİ İNCELİYOR VE BUNDAN
SONRA HANGİ
HAREKETİ YAPACAĞINA KARAR VERİYOR. BEYNİN
DİĞER YARISI
İSE NASIL BİR ARAZİ ÜZERİNDE OLDUĞUNU,
ÇEVRESİNDEKİ
DÜŞMANLARI VE DOSTLARI, HAREKET EDEBİLECEĞİ
YERLERİ
İNCELİYOR. BU BİLGİLERİ BEYNİN İLK YARISINA
AKTARARAK,
KARAR VERMESİNE YARDIMCI OLUYOR.” DİYOR. “BİR
BAKIMA,
DİĞER FİGÜRANLARDAN PEK DE BİR FARKLARI YOK”
DİYE DE
ESPRİ YAPIYOR.

TAYLOR İSE “ MİĞFERDİBİ’NDE
İZLEYECEĞİMİZ
BAZI SAHNELER, AKLIN SINIRLARINI ZORLAYACAK.
ÇÜNKÜ 10.000’LERCE
ASKERİN BİRBİRİYLE ÖFKE İÇİNDE GÖĞÜS GÖĞÜSE
GELDİĞİ
VE PEK ÇOĞUNUN ÖLDÜĞÜ DESTANSI BİR SAVAŞA
TANIK OLACAĞIZ.
BUNLARIN HEPSİ DİJİTAL OLARAK
GERÇEKLEŞTİRİLDİ.” DİYOR.

MASSİVE’İN SİMULASYONUNU
SONUÇLANDIRMAK
İÇİN, GÖRÜNTÜLERİN SON HALLERİNİ ALMASI
GEREKİYOR. BU
İŞİ YENİ ZELANDA’DA İCAT EDİLMİŞ, “GRUNT” ADI
VERİLEN
BİR ALET YAPIYOR. JOHN ALİTT, GRUNT’I,
BİLGİSAYAR GRAFİKLERİNE
ŞU ANDA MEVCUT OLAN YAZILIMLARDAN DAHA HIZLI
BİR ŞEKİLDE
SON HALİNİ VERMEK İÇİN YARATMIŞ. “MASSİVE
SİMULASYON
MOTORUNDAN HER ‘DİJİTAL KARAKTER’ İÇİN HAREKET
VERİLERİNİ
ALIYORUZ. BU VERİLER, ESASEN ‘DİJİTAL
KARAKTER’İN İSKELETİNİ
OLUŞTURAN BAĞLANTI NOKTALARININ KONUMLARINDAN
İBARET.
GRUNT’IN YAPTIĞI, BU VERİLERİ ALMAK VE
‘DİJİTAL KARAKTER’İN
DIŞ GÖRÜNÜMÜNÜN NASIL OLMASI GEREKTİĞİNİ
TANIMLAMAK.
HANGİ KIYAFETLERİ GİYMİŞ OLABİLİR? NASIL BİR
ZIRH KUŞANMIŞTIR?
SAVAŞ BOYALARINI NERELERE, NASIL SÜRMÜŞ
OLABİLİR? GİBİ
SORULARA CEVAP VEREREK, HAREKET VERİLERİNİ
ALIP, “DİJİTAL
KARAKTER’İN SON GÖRÜNÜMÜNÜ EKRANA GETİRMEK.”























|__________________Üyemizin İmzası__________________|

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Maketlerrden Dev Boyutlara
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Maxi Forum :: Yüzüklerin Efendisi :: Yüzüklerin Efendisi :: İki Kule-
Buraya geçin: